Jeg har så et ønske om, at mange flere vil være med – melde sig som kandidater ved det kommende kommunalvalg næste år. For der er altid brug for nogle, som vil være med til at lægge gode rammer for det liv, som vi lever med hinanden på Bornholm og hele tiden arbejde for, at regering og folketing giver rammer og økonomi til det, som det koster at drive Bornholm.
Der er også andre opgaver, som jeg har sagt ja til - for eksempel en plads i et samarbejdsudvalg med praktiserende læger, en plads i Distriksudvalget vedrørende Hjemmeværnet og en plads som Erhvervshusets repræsentant i det regionale arbejdsmarkedsråd (RAR) - for bare at nævne nogle. Hvorfor? Jo igen - fordi nogle af os 23 skal – og fordi jeg har tid og mulighed for at løse opgaverne.
Godt at være i demokratiets tjeneste
Drøftelserne omkring indholdet i de forskellige, politiske forhandlinger er ofte intense. Men det er jo nerven i kommunalbestyrelsesarbejdet!
Vi er alle valgt på forskellige politiske grundlag. Så vi er forskellige faktisk alle 23. Alligevel skal vi somme tider bøje os og indgå kompromiser, for eksempel når der skal laves budget for de kommende år. Men grundlæggende er det godt at være i demokratiets tjeneste i kommunalbestyrelsen.