Tilfredshed med færgetrafikken trods udfordringer

Tilfredshed med færgetrafikken trods udfordringer
Arkivfoto: Torben Østergaard Møller
| 21. JUN 2021 • 07:28
Henrik Nielsen
Journalist

21. JUN 2021 • 07:28

TRAFIK

Som alle nok ved, har coronapandemien været forbundet med en række trafikale udfordringer, ikke mindst når turen er gået gennem Sverige. Det til trods viser den nyeste kundetilfredshedsundersøgelse, at passagererne har været tilfredse med deres rejse. Der ses endda en lille stigning i tilfredsheden i forhold til højsæsonen 2020.

Det fremgår af en pressemeddelelse fra Transportministeriet.

Tilfredshedsmålingen er gennemført i perioden fra den 10. marts til den 9. april 2021. Selvom målingen er sket under coronapandemien, svarer antallet af passagerer og respondenter til niveauerne i 2019.

– Færgerne til og fra Bornholm er afgørende for øboerne og for turisterne. Corona har i den grad udfordret både passagerer og transportører. Alligevel viser målingen en stor tilfredshed med rejsen, og det ser jeg som et klart tegn på, hvor stor en indsats og tålmodighed alle parter har ydet for at få tingene til at fungere i denne helt særlige situation, siger transportminister Benny Engelbrecht i pressemeddelelse.

Målingen viser blandt andet, at Molslinjen A/S ligger på bodstrin nul ud af fem på alle målte kategorier, herunder personlig betjening, rengøring og vedligeholdelse samt information og billetkøb