– Vi kan se, at vi efterhånden har opbygget et solidt marked mellem Bornholm og Jylland. Det er jo noget, vi selv har udviklet, efter vi overtog beflyvningen af Bornholm i 2012, for dengang var der slet ikke nogen jyllandsflyvninger. Vi begyndte stille og roligt med Billund, dernæst kom Aalborg og endelig Aarhus. Det marked er nok ved at være godt og vel dækket af, og så tænkte vi over, hvad vi har af destinationer i nærheden, som kunne være interessante, siger han.
– Vi har i forvejen flyvninger mellem Saarbrücken og Berlin. Det har vi haft et pænt stykke tid, og det går fint, så det kommer til at fortsætte. På den baggrund tænkte vi, at vi kunne prøve også at forbinde Bornholm til Berlin og se, om der er grundlag for, at vi stille og roligt bygger det op.
Faktisk skulle ruten være startet allerede sidste år, men så ødelagde corona det hele, konstaterer flyselskabsdirektøren og fortsætter:
– Og det gør corona måske også til en vis grad i år, i hvert fald økonomisk, for mange er stadig usikre på at rejse. Men det går da i det mindste i den rigtige retning, så nu prøver vi, om vi kan få det til at virke med en forsigtig opbygning i år, og så må vi se, om vi skal lave en rigtig sæson næste år og få det løbet ordentligt i gang til den tid. I år tester vi det af, det er jo trods alt kun en times flyvning hver vej, så det er ikke en kæmpestor satsning.
46 eller 72 passagerer