Det fortæller direktør i DAT, Jesper Rungholm.
– Vi kan se, at vi efterhånden har opbygget et solidt marked mellem Bornholm og Jylland. Det er jo noget, vi selv har udviklet, efter vi overtog beflyvningen af Bornholm i 2012, for dengang var der slet ikke nogen jyllandsflyvninger. Vi begyndte stille og roligt med Billund, dernæst kom Aalborg og endelig Aarhus. Det marked er nok ved at være godt og vel dækket af, og så tænkte vi over, hvad vi har af destinationer i nærheden, som kunne være interessante, siger han.
– Vi har i forvejen flyvninger mellem Saarbrücken og Berlin. Det har vi haft et pænt stykke tid, og det går fint, så det kommer til at fortsætte. På den baggrund tænkte vi, at vi kunne prøve også at forbinde Bornholm til Berlin og se, om der er grundlag for, at vi stille og roligt bygger det op.
Faktisk skulle ruten være startet allerede sidste år, men så ødelagde corona det hele, konstaterer flyselskabsdirektøren og fortsætter: