De kommer ud til kunderne på nettet

De kommer ud til kunderne på nettet
Anja Hjorth Pedersen danner sig et overblik over dagens onlinesalg i Snoir. Pressefoto
VEST | Fredag 5. februar 2021 • 07:34
Holger Larsen
Journalist
VEST | Fredag 5. februar 2021 • 07:34

ERHVERV

– Det går fint. Vi har nok at se til – i hvert fald i forhold til, at der er corona, siger Sanne Sørensen, medejer af tøjbutikken Snoir i Snellemark Centret i Rønne.

– Vi har verdens bedste kunder. Vi kan mærke, at de hungrer efter at komme ud at handle. Derfor er vi begyndt at holde livesalg, så når vores kunder ikke kan komme til os, kan vi komme ud til dem via de sociale medier, siger Sanne Sørensen.

En-to gange om ugen transmitterer Snoir direkte video over Facebook:

– Jeg viser, hvordan man kan mixe sættene, fortæller om priser og hvilke farver, tøjet findes i. Så skriver kunderne beskeder til os: "Jeg vil gerne bede om en grøn i størrelse small", og så betaler de over mobilepay, og vi løber ned i Kvickly og afleverer posen til kunden, fortæller Sanne Sørensen.

150 følger med

Sanne Sørensen er på arbejde sammen med den anden medejer af butikken, Anja Hjorth Pedersen, og deres elev.

– Det holder os i gang, det holder kunderne i gang, og vi har bare en fest. Vores elev, Cille, er webmaster. Anja er runner, hun er den, der løber rundt og finder tøjet til kunderne, så vi ikke kommer til at love dem noget, vi ikke har, uddyber Sanne Sørensen.

Cirka 150 følger med, når Snoir sender på nettet.

– Det er for at lave lidt sjov og få lidt penge i kassen, og når vi gerne vil tage imod alle de nye varer, bliver vi nødt til at komme af med nogle af de gamle varer.

Betyder salget på nettet, at I kan holde skindet på næsen?

– Ja, det gør det. For når vi har en netbutik, kan vi ikke få fuld kompensation. Så kan man lige så godt sørge for at få så mange penge i kassen som muligt. Vi får den mindste hjælpepakke, men så har vi sendt to medarbejdere hjem, som vi får lønkompensation for.

60 procent

Sanne Sørensen oplyser, at omsætningen i januar har været på cirka 60 procent af en almindelig januar.

– Men vi kan slet ikke komme op på at sælge det samme som hvis vi havde åbent, og januar er normalt en måned med en lav omsætning. Havde det været juli, havde vi måske kun kunnet hive 20-30 procent af omsætningen hjem ved vores onlinesalg, vurderer Sanne Sørensen.

FÅ ABONNEMENT