Bestil tøjet på nettet og få posen leveret i baggården

Bestil tøjet på nettet og få posen leveret i baggården
– Vi har heldigvis et vindue ud til baggården, siger butikschef i Vero Moda, Rikke Harboe Larsen. Hun er her klar med en pose tøj til en kunde, der har bestilt på internettet. Foto: Berit Hvassum
| ABONNENT | 5. FEB 2021 • 06:57
Holger Larsen
Journalist
| ABONNENT
5. FEB 2021 • 06:57

ERHVERV

– Vi har heldigvis et vindue ud til baggården, siger Rikke Harboe Larsen, butikschef i tøjbutikken Vero Moda i Snellemark Centret i Rønne.

Vinduet ud til baggården spiller sammen med internettet en vigtig rolle i, at Vero Moda trods coronanedlukningen af den fysiske butik kan fortsætte med at drive forretning.

– Vi har lukket fysisk, men hvis kunder bestiller varer online via Instagram eller Facebook, kan de efterfølgende hente dem i baggården, hvor Kvickly har vareindlevering. Kunden går op ad trappen, og vi sænker posen ud af vinduet, så vi ikke har nogen kontakt fysisk, fortæller Rikke Harboe Larsen.

Hvad betyder det for jeres omsætning?

– Selvfølgelig tjener vi ikke det, vi burde, men jeg er overrasket over, hvad vi laver om dagen. Folk støtter lokalt.

Kan du sætte procent på, hvor meget I tjener i forhold til den almindelige omsætning?

– Det er svært at sige, for normalt ville vi have udsalg i januar. Men det er positivt, siger Rikke Harboe Larsen.


Rikke Harboe Larsen, butikschef i Vero Moda, har gjort poserne klar med varer, som er blevet bestilt over nettet. Foto: Berit Hvassum

Hver en krone tæller

– Jeg er glad for, at vi ikke er lukket helt ned ligesom ved den første nedlukning, hvor vi var hjemsendt i to en halv måned. Jeg tror ikke, at jeg havde kunnet klare den med en total lockdown. Jeg er glad for, at vi har vores hverdag. Hver en krone tæller, og det går overraskende godt, siger Rikke Harboe Larsen.

Vero Moda og en anden tøjbutik i Snellemark Centret, Snoir, arrangerer en-to gange om ugen livesalg, hvor interesserede kan følge med via Facebook.

– Vi filmer os selv for at vise de nye varer. Vi har været oppe på 90 seere, og vi har haft et gennemsnit på 70, oplyser Rikke Harboe Larsen, der fortæller om mange positive reaktioner på initiativet.

Er der nogle af de erfaringer, I drager nu, som I vil kunne bruge senere, når coronaen er overstået?

– Helt sikkert. Jeg tror, vi vil fortsætte med at sende live. Vi har også et ældre publikum, som ikke bare kan gå ud hver dag, og jeg tror, at nogle stadigvæk vil være forsigtige med at gå ud, selv om vi åbner. Så jeg tror, at vi fortsætter. Det er blevet en ny måde at shoppe på, siger butikschefen i Vero Moda.