Udover at sætte ind med sneryddere, hvis behovet kommer, så består arbejdet lige nu i høj grad af at lave prognoser og overvåge kørebanens temperatur, fortæller Hasse Hallberg, der er afdelingsleder for Vej, Park og Anlæg.
– Nu er vi i en periode, hvor vi er meget opmærksomme. Ligesom borgerne sørger vi både for at følge med i de generelle meterologiske oplysninger, men vi har også vores helt særegne, vi får fra DMI, som vi studerer i forhold til vores indsats. Men på den baggrund er vi klar.
– Glat føre er altid en udfordring og kan være potentielt farligt. Der, hvor der er mest farligt, er lige her i sæsonen, hvor det overgår til vinter, hvor man måske mindst venter det. Hvis vejene bare er hvide, eller der falder sne, så tror jeg de fleste tænker, 'nu kan det godt være, der bliver lidt glat', men overgangen hvor det fryser er mere lumsk, det er det, der potentielt overrasker.
3.000 ton salt