Derfor har hun flere gange skrevet til Kombardoexpressen for at gøre opmærksom på problemet, men hun har ikke fået nogen tilbagemelding. Tidende har dog fået et svar fra Molslinjen, som er medejer af Kombardoexpressen. Selskabet fortæller, at man har valgt at bruge en anden løsning til at informere passagererne om, at de skal bruge sele på busturen.
– Brugen af seler illustreres af piktogrammer i busserne, fortæller pr- og kommunikationschef Jesper Maack med henvisning til, at der er sat klistermærker på vinduerne i bussen, som viser, at man skal huske at tage sele på.
Ifølge lovgivningen er det tilstrækkeligt at bruge piktogrammer til at informere om brugen af seler, men Tina Kure har ikke lagt mærke til, at de findes. Hun kiggede efter klistermærkerne, da hun tog bussen senest, og her kunne hun konstatere, at de er meget små og ikke større end en gammel femkrone. Hun spurgte flere af medpassagererne, om de havde lagt mærke til klistermærkerne, og nogle svarede ja, mens andre svarede, at de heller ikke havde lagt mærke til dem.
– En, jeg talte med, sagde, at hun havde set mærkerne, men at det jo var folks eget valg. Hun tænkte mere på bøden end sikkerhed, desværre.
– Det er ærgerligt, at jeg ikke har opdaget dem før, for så har jeg kunnet henvise til dem, når chaufføren ikke har sagt noget, siger Tina Kure, som stadigvæk helst så, at chaufførerne informerede passagererne om, at det er lovpligtigt at bruge sele.