– Så plejer jeg at sige, at så synes jeg, de skal finde en anden løsning - eksempelvis en hybridbil, som jo også er en mere mere miljøvenlig løsning, men den lader, mens den kører, fortæller han.
Og selvom Jim Maar gerne sælger både hybridbiler, elbiler og meget gerne også brintbiler og hvad han ellers kan støve op af grønne løsninger, så gætter han på, at det også kræver at teknologien er kommet så langt, at de såkaldt grønne biler kan fungere i hverdagen for de aktive mennesker, der bor på landet.
– Jeg har aldrig set en elbil, der kan trække 3500 kilo. Men der er mange på Bornholm, der måske har hest og skal kunne køre med en hestetrailer, eller skal kunne trække en bådtrailer, og på den måde har man nok lidt mere at bruge sit træk til, end man har, hvis man bor på anden sal i København, gætter han.
Han understreger dog, at han ikke har en konkret viden om det, men kun gisner ud fra det, han hører sine kunder efterspørge.
Han vil ikke udelukke, at Bornholm kan være lidt bagefter i forhold til resten af landet, og at man kommer til at se en større efterspørgsel på elbiler fremadrettet. Så er han klar med et sortiment af den slags biler, der er bud efter.