"På mødet blev de enkelte ruter og køreplaner præsenteret på skærm uden nærmere gennemgang af de enkelte tider. Under fremlæggelsen blev der lagt vægt på, at der var taget hensyn til færgeafgange og -ankomster, uden at vi gik nærmere ned i de enkelte køreplaners tider. Det har siden vist sig at det har givet anledning til nogen bekymring", lyder det blandt andet.
Bekymringen går særligt på, at flere brugere og passagerer oplever usikkerhed i forhold til at nå den planlagte færgeafgang, når man sætter sig ind i BAT-bussen.
– Hvis vi skal have flere passagerer om bord i BAT-busserne, skal det være en troværdig vare. Og det kræver, at man kan føle sig sikker på, at man når færgen, når man sidder i bussen. Specielt når man skal fra Bornholm, siger Torsten Sletskov, der generelt savner mere kommunikation mellem BAT og Bornholmslinjen - ikke kun i forhold til den nye køreplan.
– Hvis der er et eller andet problem undervejs, og bussen bliver forsinket, vil det give en stor sikkerhed som passager, hvis man ved, at BAT-chaufføren for eksempel har mulighed for at kontakte færgen og sige, at man har nogle passagerer, som skal med. Og der sker jo ikke noget ved, at færgen først sejler 10.30. Det burde der i hvert fald ikke sket noget ved.
Hasle svigtes