Bornholmslinjen kan ikke genkende kritik

NYHED | ABONNENT | 3. MAJ 2022 • 15:30
NYHED | ABONNENT
3. MAJ 2022 • 15:30

Vi kan ikke genkende, at vi er uvillige til dialog, lyder det fra rederiet.


I tirsdagens leder bliver Bornholmslinjen kritikseret for ikke at tage Bornholms Passagerforening alvorligt og for ikke at ville kommunikere med foreningen. Bornholmslinjen kan ikke genkende kritikken.

Kritikken tager udgangspunkt i, at der ikke har været et møde mellem de to parter siden marts 2020, og at Bornholmslinjen ikke dukkede op til passagerforeningens generalforsamling i fredags, selvom de var inviteret. Men ifølge Jesper Maack, kommunikationschef hos Molslinjen, skyldes deres manglende tilstedeværelse ved generalforsamlingen, at de ikke havde modtaget en invitation.

– Vi har kigget i vores mailbokse, og vi kan ikke finde en invitation. Men hvis fejlen ligger hos os, og vi har overset en mail, er det selvfølgelig en skam, siger han og tilføjer, at de var dukket op, hvis de havde været klar over, at de var inviteret.

Jesper Maack har også svært ved at genkende kritikken om, at Bornholmslinjen ikke vil indgå i dialog med passagerforeningen.

– Jeg synes, vi har et fint samarbejde og har kontakt jævnligt med passagerforeningen. Vi har også ansat en destinationschef på Bornholm, som netop skal varetage de interesser, der er på Bornholm, så der er altså en direkte linje til passagerforeningen.

Han forklarer, at coronapandemien har været en stor årsag til, at der ikke har været et møde mellem de to parter i over to år, og han understreger, at Bornholmslinjen altid byder et møde velkomment og er klar til dialog.

– De kan bare tage fat i os. Vi kan ikke genkende, at vi er uvillige til dialog, siger han.