– Det er vigtigt for os, at der er mange afgange dagligt. Vi har mange gæster og kunder, og de skal have mange muligheder for at komme frem og tilbage, siger hun.
Offshore Center Bornholm har som motto, det kun skal tage syv minutter at komme fra dem til nærmeste flyforbindelse, færge, helikopter, hotel, og meget mere. Hvis det motto skal beholde sin slagkraft, hvad adgang til luftrummet angår, skal DAT fortsat lette og lande og lette og lande dagligt med samme frekvens.
– Når vi i fællesskab med Rønne Havn markedsfører os med, at vi er gode til store projekter, spiller flyforbindelsen også ind, og det gælder i øvrigt for hele erhvervslivet på øen. Vi håber alle sammen at få mere gang i Bornholm, og det er det er kardinalpunkt, at vi har gode forbindelser, siger Lone Reppien Thomsen.
Hvordan priserne og antallet af afgange udvikler sig, er endnu uvist. Her får det også betydning, hvor mange faste kunder, DAT er i stand til at tiltrække fremover.