Hvorfor en dankortterminal afgør butikssalg

SHOPBOX.DK • GRATIS

Hvorfor en dankortterminal afgør butikssalg

ANNONCE:

Folk verden over går mere og mere op i effektivitet og hurtige funktioner. Teknologi er nemlig hvor den aldrig har været før. Den er ekstremt progressiv og alle features er i top. Derfor forventer folk dog også at de teknologiske systemer de møder er i top og hvis ikke, kan det have en negativ påvirkning på nuværende lige såvel som fremtidige salg.

De digitale forventninger

Der er utroligt meget digitalt udstyr i vores omverden, og der bliver hele tiden lanceret nye mekaniker og teknologisk udstyr på markedet, som hver dag gør hverdagen nemmere for verdens befolkning. Det hele fungerer mere effektivt og i en hastighed som man ikke før har oplevet. Dette gør dog også blot, at kunderne får forventninger til den teknologi de møder fremadrettet. Da de er vant til udstyr der giver den optimale service, kan det have en meget negativ påvirkning på forbrugerne, når de møder teknologiske systemer som kassesystemer og en dankortterminal, der først og fremmest arbejder langsomt, men som også forværre kundens købsproces med uventede komplikationer. En kundes købsproces starter når de går ind i butikken og bliver mødt af de ansatte, og den slutter når købet er gennemført. Hvis et køb er en besværlighed for en kunde, kan det stoppe salget, og i værste fald kan det have påvirkning på deres fremtidige salg. Dette skyldes at kunder husker dårlige præstationer, og da de holder magten, kan det være afgørende

Forbrugerne har præferencer

Kunderne har magten. Dette skyldes at der findes mange alternativer til deres produkter, og de har så mange muligheder at de har råd til at fravælge en butik og dens produkter på baggrund af utilfredshed. Men det er ikke kun forbrugernes utilfredshed der er afgørende. Det er ligeledes deres præferencer. Det er vigtigt at en kunde ønsker at komme tilbage og modtage lignende service.

Utilfredsheden kan opstå på baggrund af:

-         Dårlig service af ansatte

-         En problemfyldt købsproces

-         En butiks tvivlsomme værdier

Hvordan fungere en digital dankortterminal?

Hvis man som butik vælger at opdatere sine kassesystemer og sin dankortterminal, kan de forvente en mere effektiv og hurtig service oplevelse til deres forbrugere. En digital dankortterminal gør det nemmere for kunderne at betale uden at skulle indtaste deres koder. Dette er den nye smarte feature der tilbydes ved en digitale dankortterminal. Det gør købet hurtigere og vil derfor efterlade kunderne glade. Der er ved disse dankortterminaler også mulighed for at tilvælge at have mobile dankortterminaler. Dette er især en positiv tilføjelse for medarbejderne, da det lader men gå rundt med dankortterminalerne, og derfra modtage kunden.

Hvem gavner af effektivt betalings udstyr? 

Hvis der er tale om den mobile dankortterminal, vil man især se restauranter tage brug af denne. Det hæver deres serviceniveau overfor kunden, og vil være en hurtig løsning for tjenerne, der er afhængige af fleksibilitet og hurtig betjening. Hvis man dog tænker på den overordnede betjening med en digital dankortterminal, vil svaret være alle. Alle butikker og restauranter og lign. der er afhængig af fysisk betaling.

Bornholms Tidende
Nørregade 11-19
DK-3700 Rønne
CVR Nr: 35244115

Tlf.: 5690 3000
E-mail: Redaktionen

Chefredaktion
Øjvind Hesselager (chefredaktør)
oh@bornholmstidende.dk

Direktion
Kim Eland (adm. direktør)

Webmaster: Webmaster

Kontakt
Kontakt os
Abonnementsbetingelser
Cookie og privatlivspolitik



Hotline
Har du et tip eller hastende
redaktionelle henvendelser uden
for kontortid er du velkommen til at bruge linket her:Tip avisen.

© Copyright 2021 Bornholms Tidende.