Anders skal stå i spidsen for markedsføringen af Bornholm

Anders skal stå i spidsen for markedsføringen af Bornholm
Anders Wiberg er ny leder af marketing i Destination Bornholm. Eget foto
NOTITS | 16. AUG 2024 • 17:00
Henrik Nielsen
Journalist
NOTITS
16. AUG 2024 • 17:00

For otte år siden flyttede Anders Wiberg til Bornholm. Nu er han ny leder af marketing i Destination Bornholm.

Destination Bornholm har ansat en ny leder af sin marketingafdeling. Det er 43-årige Anders Wiberg, som skal lede, udvikle og drive markedsføringen af Bornholm som feriedestination.

Anders Wiberg har arbejdet med marketing, ledelse og strategi i 20 år. Senest har han været selvstændig i rådgivningsvirksomheden W. Destination Bornholm fortæller, at den digitale udvikling og ikke mindst kunstig intelligens har hans store interesse og er blandt hans absolutte styrker, og det er kompetencer, der er brug for i destinationsmarkedsføring anno 2024.

– Med Anders har vi fundet det helt rette match mellem kompetencer, erfaring og vores visioner for Destination Bornholm. Der er flere større opgaver at tage fat i, blandt andet en opgradering af vores digitale platforme, optimering af kommunikationen til/med turisterne og medlemmerne samt at styrke Bornholms brand og position som turistdestination. Med ansættelsen af Anders er den endelige organisering på plads til det videre arbejde, siger direktør Gitte Tvilling i en pressemeddelelse.

Privat er Anders Wiberg gift med Tina og har to børn. Han er fra Hillerød oprindeligt og har boet en længere årrække i København, inden han og familien flyttede til Bornholm i 2016. Han er uddannet i kommunikation fra CBS.

Udgangspunktet for opgaven er godt, da Bornholm de seneste to år er kåret til Danmarks bedste feriedestination ved prisuddelingen Danish Travel Award, fortæller Destination Bornholm.

Følg debatten på facebook!
FÅ ABONNEMENT