Ved revy gælder det – som enhver, der kender Dirch Passer og Kjeld Petersens "Tømmerflåden", ved – om at få alle folk ombord med det samme, hvilket kan sikres på flere måder. "Skov og ballade" starter blidt med at stemme sindet til samling, idet kapelmesteren med det italienskklingende navn Alice Carrieri lader sin modulerede stemme indlede sangen "Bornholmske sommerdrømme" med strofen "Fra de første anemoner ...".
Smukt og poetisk er det – men så tilsiger revyernes drejebog også, at der skiftes gear, og hvad er mere velegnet til at få alle ombord end at præsentere en gammel kending?
Nej vel, og ind fra højre kommer ingen ringere end Verner Mogensen, inspektør i "Frednings- og Bygningsdirektoratet, afdelingen for nedslidte og udsatte bygninger, som trænger til en kærlig hånd". Vi revygængere kender og elsker ham fra tidligere, og det er naturligvis i skikkelse af Søren Hauch Fausbøll, inspektøren træder ind med både en metaldetektor og et hjemmelavet pap-aggregat om maven, som viser sig at være en kommentar til tidens afstandskrav. Jo, corona sætter sig præg hist og her, men bliver befriende nok aldrig nævnt ved navn i revyen.
Herfra venter yderligere 22 numre, som i hastigt tempo afløser hinanden, og således bliver de cirka to timer inklusive pausen en kalejdoskopisk oplevelse med plads til store dele af følelsesregistret, idet særligt den mere latterlige del bliver tildelt ekstra megen massage.
Skuespillertruppen på tre bliver, som vanligt kan man sige, multipliceret af både kapelmesteren samt hånddukker og andre dukker, og det kan for nogen give mindelser til dilettanteri, men for andre udløser det megen latter. Og i den forbindelse: Folkets stemme skal man altid lytte til, men til gengæld også vide, at den er et abstraktum, for folket har naturligvis ikke én stemme, men multible, hvilket dog meget vel kan være et udsagn, fodboldkampen mellem Danmark og Tjekkiet lørdag aften demonterer.