– Nogle arrangører har ringet til mig og sagt, at der slet ikke var nogen, der havde købt billet eller tilmeldt sig – og så stod de alligevel pludselig og havde fulde sale. Måske det er et efterslæb fra corona, måske det skyldes, vi har mange turister, som beslutter sig fra dag til dag og shopper rundt i de forskellige tilbud, siger hun.
Turistbarometeret fra Destination Bornholm viser da også, at Bornholm har været godt besøgt i løbet af ugen.
– Vi ligger på niveau med sidste år, som faktisk var en rekord i forhold til 2019, som er det seneste normale år, vi sammenligner med, siger Laura Frederikke Jespersen.
– Kulturugen er stadig noget, folk rejser efter, og det er vi stolte af. I forhold til 2019, som ellers var et rigtig flot år, har der været 20 procent flere besøgende i uge 38. Jeg har for eksempel også hørt om en turist, som egentlig var på vej til at rejse hjem, men da hun opdagede, at her var kulturuge, bookede hun lige 10 dage ekstra for at få den med.