– Jeg oplever, at det er gået rigtig godt. Arrangørerne har været enormt dedikerede og lagt et kæmpe arbejde i det, og de steder, jeg selv har været ude til, har budt på oplevelsen af at stå et eller andet sted, hvor man måske ikke lige normalt ville befinde sig, og så har man fået en storslået kulturel oplevelse, så man tænker "hold da kæft, den havde jeg ikke lige set komme", siger hun.
– Det, synes jeg, har været kendetegnende for mange af arrangementerne, arrangørerne har virkelig lagt sig i selen, det har været en meget positiv oplevelse. Dertil har jeg mødt rigtig mange glade publikummer.
Hun kan nikke genkendende til Mikkel Bach-Jensen opfattelse af, at folk beslutter sig sent til, hvad de vil opleve.
– Nogle arrangører har ringet til mig og sagt, at der slet ikke var nogen, der havde købt billet eller tilmeldt sig – og så stod de alligevel pludselig og havde fulde sale. Måske det er et efterslæb fra corona, måske det skyldes, vi har mange turister, som beslutter sig fra dag til dag og shopper rundt i de forskellige tilbud, siger hun.
Turistbarometeret fra Destination Bornholm viser da også, at Bornholm har været godt besøgt i løbet af ugen.