Emelie Pettersson er ikke langsom til at sige, at virksomhedens overskud er skabt som følge af flere strategiske ændringer. Både på grund af corona, men også ændringer de har foretaget, siden de blev ejere af Tejn Smedeforretning for fem år siden.
Hun fortæller, at de har måttet skære og indskrænke sig som virksomhed. Og det har været hårdt arbejde.
– Vi har lavet en strategisk gennemgang af virksomheden. Det gør, at man får balance i det hele, og i det ligger du en frygtelig masse arbejde. For os handler det om at have fingeren på pulsen. Vi har set på, hvad der giver både langsigtede og kortsigtede besparelser, siger Emelie Pettersson.
– Det har meget med arbejdsopgaver at gøre, hvilke type medarbejdere vi skal have. Vi er en alsidig virksomhed, men det er også et spørgsmål om at indskrænke sig til det, man er god til. Vi er gode til udviklingsarbejde og løsningsorienterede produkter. Nichearbejde, vil nogen sige. Det kan være specialfremstillinger til indretning og hotelkøkkener – opgaver, hvor du ikke kan lave en standardfremstilling. Vi laver i det hele taget meget inden for det rustfri arbejde. Fiskekuttere er også en af vores spidskompetencer. Og selvom vi stadig er alsidige, har vi indskrænket os, siger Emelie Pettersson.