– I første omgang skal vi afsøge, hvad det er for et potentiale. Hvad er det for en type polske turister, der kommer til Danmark. Hvad er deres råderum, og hvilke oplevelser efterspørger de, siger direktør hos Destination Bornholm, Gitte Tvilling.
Her og nu mangler hun data for, hvordan det polske feriemarked ser ud på Bornholm i dag. Men der er hjælp at hente på den front, og det vil Gitte Tvilling gerne udnytte.
– Vi er medlemmer af et netværk, der har forskellige markedskonsulenter på området. VisitDanmark har konsulenter i Tyskland og andre lande, så det er der, jeg vil starte, siger hun.
Polferries direktør Piotr Redmerski har fortalt til Tidende, at hans rederi har kendskab til en million potentielle turister i det nordlige Polen og op mod seks millioner, hvis man kigger lidt længere væk; altså potentielle polske turister, der vil indtage Bornholm. De tal vil Destination Bornholm gerne høre lidt nærmere om.
– Det er interessant, hvad Polferries har af indsigt og grundlag for det her. Dem vil vi naturligvis gerne tale med. Samtidig vil jeg også tage fat i de kontakter, jeg har på Rønne Havn og høre, hvad de har af indsigt, vi kan bruge i Destination Bornholm, lyder det fra den stærkt begejstrede direktør.