Lokalt tøjmærke får ny medejer

Børnetøjsmærket Okker-Gokker har fået nye navne og nye kompetencer i ejerkredsen.
Det bornholmske børnetøjsmærke Okker-Gokker har efter et par svære år valgt at udvide ejerkredsen. De nye medejere har kompetencer, som skal styrke virksomheden og sikre, at børnetøjet kommer ud over Danmarks grænser, fremgår det af en pressemeddelelse.
– Jeg glæder mig over, at vi er blevet flere hoveder til kasketterne, så vi sammen kan bringe Okker-Gokker ud på nye eventyr, siger designer og grundlægger Ingeborg Griegel fra butikken i Svaneke i pressemeddelelsen.
Hun og Ocean Prawns får iværksætterparret Mette Sode Kærgaard og Henrik Sode Holm Kærgaard samt Kim Arne Larsen med ombord. Henrik Sode Holm Kærgaard har erfaring med netbutikker, online markedsføring og iværksætteri, Mette Kærgaard er uddannet advokat og er i dag selvstændig erhvervsdrivende med fokus på drift og ledelse, mens Kim Arne Larsen har mere end 25 års erfaring inden for børnetøj, tekstil, produktion samt en fortid som indkøbschef for Magasins børnetøjsafdeling.
– Udvidelsen sker i en erkendelse af, at vi fortsat ser et stort potentiale i Okker-Gokker, men at vi også må sande, at setuppet i dag ikke kan løfte opgaven. Vi ser et stort potentiale i at få Okker-Gokkers kvalitetsdesign ud i flere fysiske butikker samt at få øget onlinesalget i takt med den hastigt voksende online verden. Vi har derfor i et stykke tid været på udkig efter en partner med indgående kendskab til børnetøjsbranchen samt websalg og er enormt glade for, at vi har fundet sammen med de tre nye medejere, hvoraf den ene som en ekstra bonus også er bornholmer. Det kan vi jo godt lide hos Ocean Prawns, fortæller medejer Daniel Barslund, som er administrerende direktør i Ocean Prawns.
Synlig flere steder
Okker-Gokker glæder sig til at udbrede kendskabet til det bornholmske økologiske børnetøj. I dag er der en nogenlunde ligelig fordeling af omsætningen i butikken i Svaneke og i webshoppen. I fremtiden forventer virksomheden, at mere af salget vil ske online, og den ser blandt andet vækstmuligheder på det tyske marked.
– Selvom tøjbranchen er udfordrende, og det er hårde tider, ser jeg store muligheder i at skabe et stærkt børnetøjsbrand, så jeg er begejstret for projektet, siger Henrik Sode Holm Kærgaard i pressemeddelelsen.
I de seneste år er der lagt mange kræfter i at forbedre netbutikken, og det har resulteret i en fremgang på cirka 40 procent. Okker-Gokker har også en ambition om at være synlig i flere butikker. Man har netop lavet en aftale med Stærmose i Boderne, og børnetøjet sælges også i Banken i Allinge.
Designer og grundlægger Ingeborg Griegel er glad for, at ejerkredsen bag Okker-Gokker vokser, så der er flere til at udbrede kendskabet til børnetøjet. Pressefoto
NYT JOB
MEST LÆSTE

Farlige vaner starter i stilhed

En sijllavitta
‘Sijllagjæl’ (indvolde fra sild) som man klaskede op på en væg i forskellige figurer, fx et ansigt, for at forskrække folk om natten, idet det lyste (fosforescerede). Teinnæs illustrerer ordet med følgende citat: ‘Pass du på, ønte varr så vikti, æjlla kajn du tro jâ ska lawa dai en sijllavitta’.
OM BORNHOLMS TIDENDE
LÆS AVISEN DIGITALT
Læs avisen på din computer
Download app til Apple
Download app til Android
Ansvarshavende chefredaktør: Kristoffer Gravgaard.
Bornholms Tidende, Nørregade 11-19, 3700 Rønne.
Hovednummer: 56903000. Redaktion: 56903081. CVR nr: 35244115
© Bornholms Tidende Tekst, grafik, billeder, video, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. Bornholms Tidende forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indhold med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens § 11b og DSM-direktivets artikel 4".
Generelle handelsbetingelser | Cookie- og Privatlivspolitik | Cookiedeklaration