Først lærte Svaneke at elske lakrids – nu skal hele verden med
På muren på lakridsfabrikken i Hvidovre står det højt og tydeligt, at Lakrids by Bülow vil lære verden at elske lakrids. Foto fra kampagnefilm

FREMSTØD | BORNHOLM
12. OKT 2021 • 08:14
Henrik Nielsen
Journalist

Først lærte Svaneke at elske lakrids – nu skal hele verden med

Smagsprøver har altid været en hjørnesten i den strategi, der har gjort Johan Bülow til Danmarks ukronede lakridskonge. Det var sådan, det hele begyndte i Svaneke i 2007, og det er sådan, virksomheden Lakrids by Bülow vil erobre verden.

Vejen dertil er kampagnen "Share it with a Hater", der går ud på, at hvem som helst kan få en gratis smagsprøve, hvis bare man lover at dele med en, der ikke kan lide lakrids. Udgangspunktet er, at størstedelen af verdens befolkning ikke kan lide lakrids, men det har Lakrids by Bülow besluttet sig for at gøre op med.

– Vi vil lære verden at elske lakrids, én lakrids ad gangen, fortæller Johan Bülow i en pressemeddelelse.

Udover at være grundlægger af Lakrids by Bülow er han også kreativ direktør.

Kampagnen søsættes tirsdag med en helt ny kampagnefilm, hvor man ikke møder skuespillere, men Lakrids by Bülows egne ansatte. Kigger man godt efter, fanger man Johan Bülow i en mindre rolle.


Ifølge kampagnens egen tidsplan er mindst 84 procent af verden overbevist om gourmetlakridsens egenskaber om 412 år og 292 dage.

– Vi er stolte af vores danske produkt og tør derfor forsøge os ved at tilbyde gratis lakrids til alle i verden for at udbrede kærligheden til lakridsen, også hos dem der ikke kan lide det, siger marketingdirektør Sarah Maria Carl i pressemeddelelsen.



Flere nyheder