Han vil ikke gøre sig til dommer over, hvorvidt de specifikke udtryk er rigtige eller forkerte, men han er særligt tilfreds med, at man godt kan få lov til at bruge udtrykket ”mere klimavenlig end du tror”.
Derudover er det positivt, at der stille og roligt bliver mere klare rammer for, hvad man må og ikke må, når det kommer til markedsføring.
– Det er en tur på vejen i forhold til at gøre retningslinjerne mere klare. Men jeg tænker slet ikke, vi er færdige med den rejse, forklarer griseproducenten, der tilføjer, at man en gang imellem har famlet lidt i blinde, når det kom til at markedsføre sig på klimaområdet.
Sagen mod Danish Crown var principiel, hvilket vil sige, at afgørelsen skal bruges, når tilsvarende sager fremover skal afgøres. Og det kunne ifølge Preben Bjerregaard lige så godt have været en anden branche, der var blevet fremhævet.
– Grisekødet blev ofre i denne sag, men det kunne have været alle mulige brancher. Men nu var det os, og det er rigtig fint at få skabt nogle rammer for, hvad der er okay, og hvad er ikke okay.