Det er ikke kun atleterne, der repræsenterer Danmark, når det går løs ved De Olympiske Lege i Paris om en måned. Dele af Danmarkshuset og den danske kirke vil fungere som udstillingsvindue til nogle af de ting, Danmark er bedst til, og Bornholm er med. Destination Bornholm er nemlig udvalgt som en af seks destinationer, der sammen med Visit Denmark bliver en del af fremstødet.
– Det er en interessant mulighed at markedsføre Bornholm under OL i Paris. Det er bestemt ikke en chance, vi får hver dag, og der går minimum 12 år, før OL igen kan afholdes i Europa, siger projektansvarlig for marketing og erhverv Kristina Lindberg fra Destination Bornholm i en pressemeddelelse.
Hun er selv til stede ved åbningsarrangementet i Paris og glæder sig over, at journalister, franskmænd og millioner af internationale gæster har mulighed for at få øje på Bornholm.
– Vi har via Danmarks Pavillonen under OL i Paris mulighed for at markedsføre Bornholm for et unikt publikum, blandt andet vil vi også fokusere på erhvervsturisme, der er et af vores strategiske fokusområder, også i den nuværende turismestrategi, fortæller Kristina Lindberg.