Apoteket har fået nyt navn

Apoteket har fået nyt navn
De Bornholmske Apoteker er et nyt navn og logo, som skal samle øens fire apoteker under ét navn. De fire prikker på kortet viser, hvor man kan finde de forskellige afdelinger. Foto: Sarah Thun Kristensen
NOTITS | ERHVERV | 22. JUN • 17:00
NOTITS | ERHVERV | 22. JUN • 17:00

Det nye apotek i Nexø er kommet godt fra start.

Hvis man har været forbi for at få stillet sin nysgerrighed og se de nye lokaler, har man måske bemærket det nye logo, som byder velkommen til "De Bornholmske Apoteker".

De fire apoteker på Bornholm er som bekendt kommet på en enkelt apotekers hænder, og Dennis Krag-Jakobsen har siden købet af Rønne Apotek sat en ny strategi i søen, der skal binde alle øens apoteker sammen.

De Bornholmske Apoteker er således et samlet navn for både Allinge, Aakirkeby, Nexø og Rønne apoteker.

– Det er noget, der kommer til at blive brugt generelt - også på de andre enheder og på vores Facebook, fortæller han om det nye navn.

Det handler om at få en samlet identitet - udadtil over for kunderne, men også indadtil, så personalet føler sig som ét team, efter de to arbejdspladser er blevet lagt sammen, forklarer han.

Tidligere har apotekerne i Nexø, Allinge og Aakirkeby nemlig været en samlet arbejdsplads på tre forskellige adresser, mens Dennis Krag-Jakobsen 1. oktober sidste år overtog Rønne Apotek, som indtil da var en selvstændig arbejdsplads.

Gåtur på 160 meter

De nye lokaler i Nexø blev indviet for godt en måned siden, og de er blevet taget rigtig godt imod.

– Kunderne og personalet synes, det er fedt, lyder det fra indehaveren, som dog også har oplevet, at nogen ikke havde opdaget, at apoteket skulle flytte.

De har haft lidt svært ved at finde det nye apotek, hvorfor der blev lagt en video ud på Facebook med et kort og en videooptagelse af gåturen på 160 meter til den nye lokation.

– Al begyndelse er svær. Men alt i alt, rigtig gode tilbagemeldinger, siger Dennis Krag-Jakobsen.



Følg debatten på facebook!

INDENFOR

Fandt hul i markedet: ‘Det er enestående’
EKSKLUSIV | ABONNENT

Fandt hul i markedet: ‘Det er enestående’

Nogle gange har vi brug for nogen, der kan hjælpe os med at få øje på de smukke og fantastiske sider i tilværelsen.
Mad-entreprenøren fra Melsted
EKSKLUSIV | ABONNENT

Mad-entreprenøren fra Melsted

Fra vanvidskøkkenet i Rom til madfest i Gudhjem.
FÅ ABONNEMENT