Serviceforringelse efter coronaen

LÆSERBREV | ABONNENT | 8. AUG 2022 • 09:00
Af:
familien Christensen
Lærkevej 1
Klemensker
LÆSERBREV | ABONNENT
8. AUG 2022 • 09:00

Vores datter og barnebarn er på besøg hos i Klemensker. De er begge danske statsborgere og bor i Cork i Irland. Vores barnebarn skal have fornyet sit pas, og efter at hendes mor havde ventet meget længe (over en halv time) på at komme igennem til paskontoret, fik hun at vide, at alt var optaget til den 9. august.

Vores datter rejser hjem den 11. Hun fik at vide, at hun kunne henvende sig på ambassaden i Dublin – 300 kilometer fra Cork og betale et meget større beløb, end hun skulle betale i Danmark.

Hun har flere gange fået fornyet sit og børnenes pas i Rønne uden problemer. Man var hjælpsom og serviceminded, og det blev ordnet i løbet af tre-fire dage.

Det er sådan nu, at man ikke kan henvende sig personligt mere på Borgerservice – uden en forlods telefonisk aftale. Dette er følge efter coronaen og bevirker, at service overfor befolkningen nu er en by i Rusland.

Dette burde tages op politisk!