Vi skal være tæt på beslutningerne i regionsrådet. Kun ved at sidde med ved bordet kan vi sikre, at de bornholmske behov og ønsker bliver hørt og indfriet, hvad enten det gælder sundhed, trafik eller bæredygtig udvikling.
Det er alle områder, der skaber de engagerede debatterer i SFs bestyrelse for Region Hovedstaden. Her forholder vi os politisk aktivt og klæder SFs regionsrådsmedlemmer på med de aktuelle udfordringer, som vi oplever.
Jeg repræsenterer SF Bornholm i bestyrelsesarbejdet, og det er med stor energi, jeg bidrager til debatten med de udfordringer, som jeg bringer med fra Bornholm, og som jeg gerne vil arbejde videre med i stærkt SF Østdanmark, hvor samhørigheden styrkes og opgaverne samles.
SF Østdanmark er et skridt mod en stærkere og mere samlet region, men med en ulighed i befolkningstætheden fra hovedstadsområdet til de mere landlige dele af regionen kan det skabe ulighed. Det betyder, at vi sammen skal sikre, at Bornholm ikke bliver overset i den nye struktur. Derfor er det vigtigt, at vi som borgere på Bornholm engagerer os i regionsvalget og stemmer til november i 2025.
Lad os sikre, at Bornholm bliver hørt og repræsenteret i fremtidens beslutningstagning. Bornholms stemme har måske aldrig været vigtigere.