Blæst omkuld på generalforsamling: 'Det er et kæmpe arbejde'

Blæst omkuld på generalforsamling: 'Det er et kæmpe arbejde'
Sådan kan det nye museum i Nexø komme til at se ud. Illustration: Moesgaard
SYNSPUNKT | DEBAT | 25. MAJ • 19:00
Af:
Suzanne Ringsted
Rønne
SYNSPUNKT | DEBAT | 25. MAJ • 19:00

På trods af økonomisk modvind fra staten tænker Bornholms Museumsforening stort med nye, visionsfyldte millionprojekter i Nexø og Rønne. Her er grunden til, at vi alle bør bakke op lige nu.

På Bornholms Museumsforenings generalforsamling blev jeg endnu en gang blæst omkuld af den energi, som bestyrelse, medarbejdere og ledelse med ildsjælen Jacob Bjerring-Hansen i spidsen udviser.

Det er et kæmpe arbejde at drive og udvikle de fem museumsafdelinger, som foreningen rummer, især når staten stiller mange krav til arbejdet uden tilsvarende at støtte ordentligt økonomisk.

For få år siden fik man hurtigt genåbnet det nedpakkede kunstmuseum, samtidig med at man måtte arbejde videre med løsningen af problemerne på Bornholms Museum i Rønne.

Efter generalforsamlingen gennemgik Jacob Bjerring-Hansen i billeder og ord de nye planer for det nye Bornholms Museum i Nexø og for Sonja Ferlov Mancobas pavillon ved siden af kunstmuseet. Begge projekter er visionsfyldte og af international kvalitet, som vil berige både os øboere og øens gæster. Jeg er overbevist om, at de nye steder vil tiltrække ekstra mange udenøs gæster.

Meld jer ind

Jeg opfordrer alle øboere til at melde sig ind i museumsforeningen samt give medlemskaber som gave - og så selvfølgelig gå på opdagelse i de fem museumsafdelinger.

Det vil virkelig være en stor støtte, både når der søges fondsmidler, og når museumsarbejdet uundgåeligt af og til slider.

Tak for jeres ildhu.

Følg debatten på facebook!

INDENFOR

Nu styrer Linda Hodda
EKSKLUSIV | ABONNENT

Nu styrer Linda Hodda

En spontan mail, og pludselig stod Linda Olsen som leder af Folkehuset Hodda.
Oliekongen nyder sit nye liv
EKSKLUSIV | ABONNENT

Oliekongen nyder sit nye liv

Manden bag rapsolie-eventyret på Lehnsgaard.
FÅ ABONNEMENT