På Bornholms Museumsforenings generalforsamling blev jeg endnu en gang blæst omkuld af den energi, som bestyrelse, medarbejdere og ledelse med ildsjælen Jacob Bjerring-Hansen i spidsen udviser.
Det er et kæmpe arbejde at drive og udvikle de fem museumsafdelinger, som foreningen rummer, især når staten stiller mange krav til arbejdet uden tilsvarende at støtte ordentligt økonomisk.