Der er noget stille og genkendeligt over det, når Kong Frederik X fortæller, at han og dronning Mary beder aftenbøn med deres børn. Ikke stort og højtideligt og svært, men noget simpelt, ja folkeligt tilgængeligt – et øjeblik ved sengekanten, hvor dagen får lov at falde til ro og man lige kan samle sig. Se tilbage og se frem.
Mange kan sikkert huske aftenbønnens lille ritual fra deres egen barndom eller hos bedstemor. Og mange vil måske også mærke, at det er en vane, der er gledet lidt ud, men jeg tror, at det vil være en god vane at genoptage og gøre til et dagligt ritual.