Prøver Beof at vildlede os?

SYNSPUNKT | DEBAT | 27. JAN • 19:00
Af:
Anker Jørgensen
SYNSPUNKT | DEBAT | 27. JAN • 19:00

Svært at finde elpriser.

Som elkunde hos Beof er det en god ide at følge med i elpriserne, så man kan prøve at lægge sit forbrug, når strømmen er mindst dyr.

Til det formål er der på Beofs hjemmeside et søjlediagram, der viser priserne på strøm den pågældende dato. Over dette diagram er der blandt andet beskrevet at: ”Priserne for den kommende dag opdateres hver dag omkring klokken 15.00”, og det er jo godt.

Problemet er bare, at ønsker man som forbruger at kende priserne på strøm efter midnat, så skal man vente til klokken 00.00, når det nye døgn starter for at se disse. Det betyder, at priserne for det næste døgn er opdaterede klokken 15, men forbrugerne må ikke se denne opdatering. Det synes jeg er underligt.

Kundeservice

Efter at have rettet henvendelse til Beofs kundeservice om dette spørgsmål er det, som om de ikke vil forstå problemet. De svarer i øst, når jeg spørger i vest.

Det tætteste, som de har været på at besvare spørgsmålet, er, at jeg kan gå ind på en eller anden app hvor jeg ”også” kan følge strømpriserne.

Nu er jeg ikke ligefrem en app-person, og det forklarer jo heller ikke, hvorfor jeg kan tilgå priserne på en app, men ikke må se strømpriserne efter midnat på leverandørens egen hjemmeside. De skriver jo selv at priserne for det efterfølgende døgn er opdaterede klokken 15.

Jeg forstår det ikke.

FÅ ABONNEMENT