Pavas begravelse på Q8 skal laves om

SYNSPUNKT | ABONNENT | 23. JAN 2023 • 05:30
Af:
Poul Pava
SYNSPUNKT | ABONNENT
23. JAN 2023 • 05:30

Medarbejderne på Q8 er ved at forlade øen. Pava har mere end almindeligt svært ved at slippe sin gamle tank.

Hvem har nu fundet på at stille et kæmpe hegn op nede ved Q8 tanken i Rønne? Jeg har været ude at rejse og kom hjem men ikke ind på min elskede tank.

To gange er jeg pr. automatik fandme kørt ind i det hegn, fordi jeg er så vant til, at det er der, man kører ind og tanker og køber sine grønne håndmadder på turen hjem til Hasle.

Første gang jeg kørte ind i hegnet var en sen aften, og næste dag igen en tidlig morgen på vej ind efter kaffe og rundstykker, og en Mønster til min søn, inden han skal i skole. Han kan ikke komme i gang, før den er tømt. Ham og jeg er programmeret til at besøge den tank hver dag, og mine smøger og kaffe skal hentes der, ellers starter dagen forkert.

Så hvem fanden har taget beslutning om at lukke den tank, som ham og jeg holdt så meget af. Jeg havde endda besluttet i mit testamente, at kaffen og brødet og måske en lille tale samt en kølig håndmad skulle indtages derinde. Men det, kan jeg se, skal laves om hos min advokat.

Hvorfor skulle du dø før mig lille Q8 tank. Hvorfor skulle du dø min bedste ven?

Der skal være parkeringspladser nu. Som om vi ikke har nok af biler. Men nu skal vi have flere. Hvordan kan dem, der har taget den beslutning vide, om der overhovedet er brug for flere p-pladser?

Det meget svært at spå - især om fremtiden. Men nogen må vide bedre, end jeg gør.

Når det er sagt, så var alle medarbejdere altid flinke og smilende nede på den skide tank, og jeg fik da også indimellem en kop gratis kaffe med, hvis jeg ikke jeg tog en selv og glemte at betale. Men jeg var også en god kunde dernede.

Ja, jeg boede der næsten en overgang. Det var tæt på, at de spurgte, om de ikke skulle stille en seng op til mig.