Normalt kan man ikke klage over servicen her på øen - for der er ingenting og dog: På tanken var de nu altid smilende og søde og venlige. Det kunne andre her på øen godt lære noget af. Det ville i hvertfald ikke gøre noget.
Tanken var også grim sagde folk. Gu’ var den ej mere grim end alt muligt andet byggeri, man smasker op her på øen. Der er ingenting, der passer sammen arkitektonisk. Det hele er en store pærevælling af nyt og gammelt, og alligevel skal man søge Byg og plan, eller hvad de hedder om tilladelse til alt, for det skal jo passe ind, som de siger deroppe.
I kan selv passe sammen deroppe i Tenik og Miljø, og det er flere hundrede år siden, noget har passet sammen her på øen. Men så holder vi da i det mindste folk i gang i det offentlige. Nyt byggeri - det skal passe sammen her på øen - yes sir!
Nå, men i mellemtiden vil jeg have repareret min kofanger, så den ikke flyver helt ad helvede til på grund af deres åndsvage hegn. Det kunne de godt have mærket bedre af for sådan nogen som os, der er vant til, at tingene er, som de er.
Hvil i fred kære lille Q8 tank. Mig og min søn og sikkert mange andre vil komme til at savne dig og alle de fine medarbejdere, du havde beskæftiget. Tak til alle jer for mange års god service...