Pava vil lave swingerklub-festival på hele øen

KOMMENTAR | ABONNENT | 16. JAN 2023 • 05:30
Af:
Poul Pava
KOMMENTAR | ABONNENT
16. JAN 2023 • 05:30

Destination Bornholms fejlslagne vinteråbning kan løses på helt utraditionel vis, mener Pava. Han vil lave en swingerklub-festival på hele Bornholm.


Ring-ring ind til Tidende.

– Hallooo Kristoffer. Det er mig. Er det også dig. Ha ha. Er du der?

Yep Pava. Alt vel i Asien?

– Nej, det er ej Kristoffer. Jeg står i Finland på vej hjem, for de vil jo ikke veksle blå danske penge mere derude, så jeg skal have vekslet om til euro. Har I nogle liggende på Tidende? Så kan vi bytte – forbandede overvågning af os alle.

Nej. Vi er en avis og ikke en bank, Pava. Det var da en kort tur. Har du skrevet på en klumme, det er snart deadline?

– Nej. Men jeg har tænkt på, at vi her på øen jo har en del vinterbadere – ja rigtig mange, og de er vel en slags nudister, kan man godt tillade sig at sige. Min idé var så nu her, hvor alle hoteller står tomme, at lave en swinger-festival på Bornholm. Det syntes jeg går fint i spænd med alle nudister og vinterbadere, vi i forvejen har. Hvad tænker du om den ide? Masser af bornholmere tager jo over på den anden side for at dyrke det miljø, så hvorfor ikke slå to fluer med et smæk – haha smæk! – og så lave en swinger-festival på øen?

Haha. Pava, det det har jeg ingen mening om. Hvor skulle det afholdes tænker du?

– Griffen for eksempel. De har alt, der skal til: spabade, massage og masser af værelser. De kunne godt være vært for det arrangement. Alt, hvad de mennesker rører ved, bliver en succes. Og på sigt kunne andre hoteller komme med. Stammershalle, Melsted Badehotel for at nævne nogle og Hotel Herold i Hasle. Der har de også en sauna, hvor de nøgenbader, og så kunne det hele hedde "Swinger-festival Ø i & uden for sæson" – godt slogan, tænker jeg. Jeg kan garantere dig for, at Bornholm bliver fyldt op med mennesker. Fuck janteloven og blufærdigheden og alle farisæerne. Vi tør, hvor de andre lukker og slukker – men det gør vi ikke med denne ide, vi åbner alle luger igen. Haha!

Er du selv swinger Pava, Siden du kommer på den idé?

– Nej, for helvede. Det er jeg ikke. Men jeg vil også tjene penge og vil så lave billedaftener til de fester, hvor alle laver nøgenbilleder, for de er jo malet af vinterbadende nudister og swingere i en stor pærevælling. Og så går overskuddet fra salg af disse for eksempel til Ukraine eller noget andet: Kræftens bekæmpelse eller Blå Kors. Det er da en win-win for alle, synes jeg. Swinger-festival – og det kunne brede sig så hele Europa strømmer til øen i vinterperioden. Men det kræver, at Tidende bakker op med noget markedsføring både i Danmark og Tyskland. Ja, nogle kæmpe annoncer. Hvad tænker du Kristoffer?

Ahh, ro på Pava. Den skal jeg lige tygge på. Har du overhovedet talt med nogen hoteller om det?

– Nej. Men det går jeg i gang med, når jeg kommer hjem. Jeg skal bare lige have sikret mig, at Tidende er med jo.

Pava, send det hele ind på mail, så vender vi det. Men jeg tvivler på projektet. Men du har helt ret i, at vi skal tænke utraditionelt for at løfte Bornholm endnu mere. Jeg smutter igen og hils oppe i Finland. Farvel min ven. Dut-dut-dut.

– Har du nogen dollars liggende privat, jeg kan købe? Jeg tager af sted igen, når jeg har fået vekslet om til euro eller dollars. Hallo? Øksi gagsi gollema – det er finsk og betyder 1 2 3, så' det klaret. Hallo chef, dollars?

Dut dut dut.