Pava springer selv over i køen

Pava springer selv over i køen
De kongelige stoppede ikke ved Pavas udsalg på Store Torv. Men ifølge kunstneren har de lovet at komme tilbage til ham.
KOMMENTAR | DEBAT | Mandag 26. august 2024 • 05:30
Af:
Poul Pava
KOMMENTAR | DEBAT | Mandag 26. august 2024 • 05:30

En abonnent har spottet Pava springe over i køen med en solsikkesnor, selvom han selv kritiserer Lego og de velhavende for at gøre det samme.

– Hej Pava. Hvad er der på tapetet til mandag? Jeg har modtaget et læsebrev med ris og ros, vi skal have svaret på.

Nå.

– Har du tid til at tale nu?

Ja. Jeg var lige ved at sende et billede mere ind af kongen, dronningen og mig. De var jo mange steder på øen. Men de var også forbi min stand på Store Torv og besøgte mig. Yes.

– Ja. Jeg har set det billede, du sendte. De kørte forbi dig, som jeg forstår det.

Ja, de kørte også forbi mange andre steder - også i Ekkodalen. Der fik de ingen tarteletter, men mad nede fra min gamle restaurant Poul P, fordi de kendte den.

– Ja. De fik frokost fra Patrick Hult.

Ja, og så var de også forbi mig, men det skriver I jo ikke om, vel? Men skrive om alle de andre, det kan i godt undtagen mig, så det sagt.

– Ja, Pava, jeg så han kørte forbi dig. Købte han noget i den forbifart?

Nej. Men han sagde ’hej Pava, vi kommer igen og kigger og køber’. Ja de havde travt. De skulle også til Ærø.

– Når jeg nu har dig, så skrev du jo en tekst om kongen og dronningen og også om at snyde ved at købe sig frem i køen hos Lego. Det vil jeg gerne tale om.

Nå og hvad så?

– Jeg har fået et læserbrev, det handler om, at du på færgen har fisket en solsikke snor op af lommen i caféen, så du kom hurtigere igennem køen. Er det rigtigt?

Niks. Jeg fandt den på færgen.

– Ja, men læseren fortæller, at du underholdte hende med, hvor nemt det er at bruge den snor og lige trække det om halsen, for så kan det bruges i fasttrack og mange andre steder, og dermed springer du køen over. Det er ikke i orden, Pava.

Som jeg sagde, fandt jeg den på færgen. Jeg har smidt den væk igen. Er der mere?

– Nej ikke andet end, at hun syntes, det er underligt at gøre set i lyset af din egen lego-tekst. Husk, at du er kendt på øen, og det sender et forkert signal, da du jo på en måde også bringer Tidende i vanskeligheder, når du ikke opfører dig ordentligt.

Nå. Men jeg fandt den snor og har smidt den væk igen. Jeg har tabt den.

– Javel. Jeg er desværre nød til at ringe af.

Jeg regner med, at I viser, at Kronprisen også besøgte mig i avisen.

– Ja. Jeg skriver til vores abonnent, at du har smidt snoren væk igen, og at du beklager din opførsel.

Nå. Så skriv det. Jeg er fandme ligeglad, farvel.

– Ja. Men det er vi ikke, Pava. Farvel og rigtig god uge.

Solsikkesnoren kan bruges til at få bedre behandling. Men Pava er lige fræk nok og trækker snoren frem.

Følg debatten på facebook!
'JEG HÅBER, MAN BLIVER LIDT GLAD, NÅR MAN STIKKER HOVEDET IND''JEG HÅBER, MAN BLIVER LIDT GLAD, NÅR MAN STIKKER HOVEDET IND''JEG HÅBER, MAN BLIVER LIDT GLAD, NÅR MAN STIKKER HOVEDET IND''JEG HÅBER, MAN BLIVER LIDT GLAD, NÅR MAN STIKKER HOVEDET IND'
FÅ ABONNEMENT