Pava drømmer om succes for kassedamerne

Pava drømmer om succes for kassedamerne
KOMMENTAR | ABONNENT | 18. SEP 2023 • 05:30
Af:
Poul Pava
KOMMENTAR | ABONNENT
18. SEP 2023 • 05:30

I dag handler det om alle dem, der elsker at høre og skrive om sig selv. Alle dem der har opskriften på succes ligesom mig selv.

En lang række mennesker udgiver bøger og optræder i diverse medier - og gerne om sig selv og alt det, de har opnået her i livet.

Ofte handler det også om den økonomiske velstand, de har fået. Nemlig det at kunne smile naturligt høfligt til sin bankrådgiver.

Sådan trækker de helt rigtige mennesker, iværksættere, trendsættere, skuespillere, fanden og hans pumpestok gang på gang forsider i bladene og ender i Go Aften Danmarks ligegyldige univers..

Men der sidder de så med alt deres uovervindelige succes og fortæller og fortæller om alt det, de har skabt.

Men værst af alt: De fortæller også, at vi alle kan skabe det samme, som de har skabt. Det må bero på en stor løgn. For hvis alle kunne det samme – for eksempel at blive berømte eller endnu bedre rige - ja så ville verden da gå mere i stå, end den i forvejen gør, når diverse kendte samles og fortæller om alt det, vi andre idioter burde have gjort bedre.

Sandheden er, at ingen mennesker ville så stå i kø for at tømme skraldespande eller gøre rent eller feje foran din dør, hvis alle var den opskrift på succes, som de bliver udnævnt til for eksempel i tv.

Hvorfor skrives der ingen bøger om for eksempel 'Min store ulidelige vej til kassedame i Netto' og 'De 40 lykkelige år ved båndet' det blev til i den branche.

Eller 'Min store vej til succes som post omdeler' og min succes ude blandt kunderne, hvor jeg i mange år drak spandevis af kaffe hver dag. Eller: 'Han nåede til tops som vicevært i BO42 - mursten tagpap og asbest blev hans store succes og liv'.

Aftnens gæster i tv-studiet er i dag elektrikeren Per og Hans, som er gyllespreder i landbruget, og til sidst men ikke mindst Fru Hansen med sin frisørsaks, der har klippet hunde i 50 år.

Ja, velkommen til et arbejde de rigtige succesfulde aldrig ville røre med en ildtang. Hvorfor er man egentligt ikke som for eksempel en kassemedarbejder i Netto ligeså attraktiv at få ind i Go Aften Danmark ..

Hvorfor er det ikke en succes at være helt almindelig, ja slet ikke at skille sig ud og måske bare være ham eller hende, der passede portindgangen til fabrikken i 40 år? Luk op og luk i i 40 år i træk.

Dagens firkantede billede og skriv skal minde dig om din indsats, for hvis ikke de andre gør det, så gør det i det mindste selv. Klip billedet ud af avisen - mind dig selv om, at du er en kæmpe succes, uanset hvor du er landet på livets hylde, der består af top og bund.