Lyt ikke til Molslinjens gråd

Lyt ikke til Molslinjens gråd
KOMMENTAR | ABONNENT | 13. SEP 2023 • 05:30
Af:
Henrik Olsen
øens klaverstemmer
Musholmgade 6
Østerbro
KOMMENTAR | ABONNENT
13. SEP 2023 • 05:30

Det er forfærdeligt at høre på Molslinjens konstante piveri over, at man mangler at sælge billetter.

Et sted, der i høj grad kunne spares, er på Kombardo, som kører med ombord.

Det er fuldstændig hul i hovedet at lade en dobbeltdækkerbus køre med otte passagerer fra København til Rønne. Det skete søndag morgen, og jeg har også oplevet det andre gange, hvor jeg har taget Kombardo Expressen.

Noget, der også undrer mig, er, at der er så mange forskellige priser på transporten mellem Københavns Lufthavn og Rønne. På tre busser, som kører lige efter hinanden, kan der være tre forskellige priser.

Så man kan ikke reklamere med, at det er billige billetter.

Nogle gange er bussen, som kører med om bord på færgen, ikke udsolgt, men det er shuttlebusserne. Det er der vel en grund til.

Spar busserne, som kører med om bord væk, og nøjes med shuttlebusserne. Det må da også være kedeligt for chaufførerne at sejle frem og tilbage.

Jeg håber, Express 1 bliver på Bornholm, for jeg håber ikke, at trafikrådet lytter til Molslinjens gråd.

Der er også en hel anden ting, Molslinjen ikke har tænkt over, det er et læskur ude på kongen.

Man kan ikke byde passagererne at stå i regnvejr og blæst så lang tid, som man godt kan komme ud for.

Hvad hvis det bliver vinter med hård frost og sne?

Det er det rene galimatias, at man skiftevis holder på den ene og så på den anden side af Ellehammersvej i Københavns Lufthavn. Det er meget besværligt for blinde, i stedet for at have et fast stoppested, som Bornholmerbussen havde.

Jeg savner en konkurrent, så man ikke bare kan tage den pris, man nu synes passer.

Skriv også, hvor mange billetter der er tale om i stedet for kun "få billetter til prisen".

Det er også meget vigtigt at være tydelig i kommunikationen med beskeder til folk. Det foregår nogle gange i halve sætninger.