Hvorom alting er, så kan man finde alt på internettet, og dermed kan man også gå cherry-picking, altså plukke kirsebær, som det hedder på engelsk, når man kun opsøger den viden, der passer ind i ens kram, og sidder al anden information overhørig.
Det gør jeg garanteret selv – jeg kan godt lide kirsebær – men jeg har også en mistanke om, at en stor gruppe mennesker gennem livet har tilegnet sig en evne til at drage forhastede konklusioner, hvor de i et møde med livets puslespil swiper løs, som var de på dating-appen Tinder:
Venstre, dur ikke, højre, dur, og pludselig sidder de tilbage med et lille rædselskabinet af brikker i en blindgyde, som viser en kalejdoskopisk forrykt udgave af verden.
Men har Jytte henne i nr. 4 ikke også sagt, at hun har læst et sted, at vaccinerne er farlige? Jo, hun har, og hun er så sød til vejfesten, så det skal nok passe.
Egentlig forsøger jeg at fortrænge Trump-tilhængere og selvbestaltede virologer for ikke at komme i alt for skidt humør, men så kommer jeg pludselig i tanke om, hvad min kæreste sagde forleden:
– Du kan ikke li' levende edderkopper, og du kan ikke li' døde edderkopper, så jeg må ikke slå dem ihjel. I stedet flytter jeg bare rundt på dem, så du ikke skal se dem, men så kommer der jo bare flere og flere, og de bli’r større og større!