Klimabevidsthed

Klimabevidsthed
Trunta længes efter en rigtig frikadelle - hun må nøjes med den vegetariske slags. Arkivfoto
DELUXE | DEBAT | Torsdag 22. august 2024 • 19:00
Af:
Trunta Olsen
gravhund
DELUXE | DEBAT | Torsdag 22. august 2024 • 19:00

Der må være en grænse!

Hej, jeg hedder Trunta Olsen. Jeg er en 5 år gammel gravhund, der bor sammen med et par to-benede i Tejn.

Jeg hedder officielt ”Trunta d. 6.”, fordi mine 2-benede har haft andre Truntaer. Jeg har ikke mødt dem, men fra deres efterladenskaber og mine egne erfaringer kan jeg konstatere én ting:

De 2-benede spiser flere og flere grøntsager og mindre og mindre kød – suk. Jeg er helt med på at passe på klimaet, men…der må være grænser!

Manglende muligheder

Jeg sidder altid i køkkenet, når min 2-benede han laver mad.

Mine forgængere kunne opleve, at han tabte en frikadelle, et stykke bacon og så videre – LÆKKERT. Nu taber han primært bønner, spinatfrikadeller og linser, og helt ærligt…Det kan man da ikke byde en hund!

Løs klimakrisen – mindre olie, mindre tung trafik, bæredygtig transport med videre - det er vigtigt! – men lad være med at tvinge en stakkels hund til at blive vegetar!

Trunta Olsen er en 5-årig gravhund. Hun vil lejlighedsvist optræde med små kommentarer om en verden set fra ’jord-højde’. Hun får lidt hjælp af redaktøren med tastaturbetjeningen.

Følg debatten på facebook!

BOMBERNE UNDER OVERFLADEN

Et lokalt problem – et internationalt ansvar

Et lokalt problem – et internationalt ansvar

65.000 ton kemiske våben ligger på havbunden ud for Bornholm. Vi kender risikoen – nu skal Danmark og Europa handle.
Østersøen skjuler muligt giftigt krigsarsenal
NYHED | ABONNENT

Østersøen skjuler muligt giftigt krigsarsenal

80 år efter Anden Verdenskrig er der fundet kræftfremkaldende stoffer fra eksplosiver i skaldyr og andre dyr i Østersøen ud for Tysklands nordkyst.
FÅ ABONNEMENT