Ingen reaktion fra Novasol
Måske skulle vicedirektøren vende den jyske skrå og finde nogle mere realistiske ord, når han næste gang skal beskrive Novasol, skriver sommerhusejer.
Jeg læste med interesse artiklen med vicedirektøren fra Novasol. Min påstand vil være, at det værste, der er hændt Bornholm siden Ruslands invasion af Ukraine, er Novasols annektering af Bornholmtours.
Måske skulle vicedirektøren vende den jyske skrå og finde nogle mere realistiske ord, når han næste gang skal beskrive Novasol. Her er nogle kolde facts:
Novasol sørgede for, at jeg som ejer af et feriehus på Bornholm, ikke har mulighed for at kontakte Novasols kontor på Bornholm direkte. Da det var ejet af Bornholmtours, kunne jeg altid komme i kontakt med nogen.
Første gang jeg ringede til Novasol, var jeg nummer 53 i køen. Jeg prøvede at ringe til dem, fordi de havde udbetalt for lidt på en afregning. Jeg opgav at vente. Jeg prøvede med en mail. De svarede ikke. Jeg prøvede med endnu en mail. De svarede stadig ikke. I den tredje mail skrev jeg, om det virkelig skulle være nødvendigt at politianmelde Novasol for at jeg kunne få mine penge. Derefter reagerede de.
I 2023 sendte jeg dem en mail vedrørende noget andet. Jeg fik svar efter næsten to måneder.
Når Novasol tjekker feriehuset, efter at gæsterne har forladt ferieboligen, så kunne jeg forestille mig, at det foregår med duggede briller.
Jeg træder ind på et af soveværelserne, og det første jeg ser, er blod på en topmadras. Ingen reaktion fra Novasol.
I det andet soveværelse er det ene ben på et stik til en natbordslampe knækket. Ingen reaktion fra Novasol.
En køleskabsdør står på klem, selvom køleskab er tændt. Ingen reaktion fra Novasol.
En anden gang er køleskabet slukket efter sæsonafslutning, hvilket resulterede i, at rimfrost fra fryser smeltede og trængte ind i træplader.
Varmepumpe var slukket efter endt sæson. Ikke så smart, når aftalen er, at den skal forblive tændt. Ikke så smart, da jeg på det tidspunkt boede i Nordsjælland.
Efter de første gæster den 30. marts 2024 tjekkede ud, stod badeværelsevindue åbent og elradiator på 15 grader. En dyne og pude manglede i det ene soveværelse og en pude i et andet. Jeg fandt dyne og puder i et skab. Jeg tænkte, at Novasol nok først ville komme forbi efter påske, så jeg lod dyne og puder blive i skabet for at se, om de ville reagere. Nogle dage efter påske kom jeg forbi igen. Ingen reaktion fra Novasol. Puder og dyne var heller ikke lagt frem igen.
Novasol ville indføre dynamiske priser. Det skulle jeg som ejer give tilladelse til. Det havde jeg ikke gjort. Alligevel havde Novasol indført det på min feriebolig.
Jeg er ked af det på de kontordamers vegne, som fulgte med fra Bornholmtours. Det er jo ikke deres skyld, at Novasols interesser ligger hos hovedselskabet Awase, hvis eneste formål, efter min opfattelse, er at tjene penge.
Nu er det ikke uden omkostninger som udlejer at stå frem med klager. Hvis nogle turister befinder sig på Bornholm og skal bruge en feriebolig her og nu, bliver det nok ikke min feriebolig, der bliver nævnt først.
Jeg flyttede tilbage til Bornholm i oktober 2023 og har derfor mulighed for noget oftere at holde øje med mit feriehus.
Læserbrevet er sendt til Novasols pressetjeneste, men der er ikke kommet svar tilbage.
Krydstogtskibe og forurening
NYT JOB
MEST LÆSTE
Psykisk sygdom – en usynlig kamp

En sijllavitta
‘Sijllagjæl’ (indvolde fra sild) som man klaskede op på en væg i forskellige figurer, fx et ansigt, for at forskrække folk om natten, idet det lyste (fosforescerede). Teinnæs illustrerer ordet med følgende citat: ‘Pass du på, ønte varr så vikti, æjlla kajn du tro jâ ska lawa dai en sijllavitta’.
OM BORNHOLMS TIDENDE
LÆS AVISEN DIGITALT
Læs avisen på din computer
Download app til Apple
Download app til Android
Ansvarshavende chefredaktør: Kristoffer Gravgaard.
Bornholms Tidende, Nørregade 11-19, 3700 Rønne.
Hovednummer: 56903000. Redaktion: 56903081. CVR nr: 35244115
© Bornholms Tidende Tekst, grafik, billeder, video, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. Bornholms Tidende forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indhold med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens § 11b og DSM-direktivets artikel 4".
Generelle handelsbetingelser | Cookie- og Privatlivspolitik | Cookiedeklaration