Hønserøv

LÆSERBREV | ABONNENT | 29. JUL 2022 • 05:30
Af:
Claus Jespersen
Brogade 31
Nexø
LÆSERBREV | ABONNENT
29. JUL 2022 • 05:30

Claus Jespersen fra NB Bornholms fangruppe Go-On kommenterer den artikel, hvor fodbolddommer Morten Hjorth Hansen fortæller om sine bevæggrunde for at genoptage dommergerningen i den kommende sæson.

En af Bornholms bedste dommere gør comeback, står der i Tidende 19. august. Morten stoppede med at dømme bold, da han angivelig blev kaldt bøsserøv eller andre homofobiske ord.

Han er nu blevet klogere, for nu ved han, hvor det skal indberettes. Så nu vil han indberette sådan nogle hændelser til BBU og Dommerforeningen, men man skal vel kun indberette det, man hører, og ikke det, man tror, man hører.

Du (Morten, red.) var linjedommer den dag, og du kom løbende 30-40 meter langs linjen og sprang op på anden række af tribunen og viftede dit linjeflag op i hovedet på mig og sagde, at jeg ikke skulle kalde dig for bøsserøv, hvilket jeg heller ikke gjorde. Det høres selv på et klip fra TV2 Bornholm, og vi var nogle stykke, der var rystet over den måde, du overfusede mig på med fråde om munden. Du hørte ordet "hønserøv" som bøsserøv, men det berettiger vel ikke din opførsel som linjedommer den dag, 30. oktober 2021, men din rolle i det bliver jo slet ikke omtalt. Har I dommere særrettigheder?

Jeg håber, at min samlever, døtre og andet publikum tør sidde på anden række og se bold, når du dømmer igen. Uden at skulle sidde og være bange for, hvad der nu sker, men mine døtre er voksne, så det går vel nok.

Velkommen tilbage, Morten. Der er jo mangel på dommere. Jeg mener også, du var en af de bedste.

Jeg håber, din familie vil komme og bakke op om din gerning, samt at publikum og Go-On vil bakke op om NB Bornholm.

Hilsen Claus, der kaldte dig en hønserøv – det mener jeg stadigvæk, du er.

Forza NB Bornholm.