Glad for Musikhuzet!

KOMMENTAR | DEBAT | Søndag 22. september 2024 • 15:30
Af:
Ingo Winckler
KOMMENTAR | DEBAT | Søndag 22. september 2024 • 15:30

Skribenten har en anden oplevelse af Musikhuzet.

Da jeg flyttede til Bornholm for to et halvt år siden, så blev jeg snart klar over, at man skal læse Tidende for at forstå hvad, der sker på øen.

Så fulgte jeg med interesse flere investigative reportager om nogle hændelser i Musikhuzet, der har fyldt bladet på det seneste med mange spalter (seks styks alene i den sidste lørdagsudgave).

Der var tale om grimme arbejdsvilkår, grov tone og chikane af medarbejderne.

Ikke det sted, som jeg kender

Så kom jeg i tvivl, om der var tale om det musikhuz, som jeg kender.

Tilfældigvis er det sådan, at jeg både blev Tidendes abonnent og frivillig i Musikhuzet dengang, og jeg kan nu slet ikke genkende det i den så grimme beskrivelse i min avis.

I det musikhuz, som jeg kender, har jeg kun mødt mange flinke folk, der kommer glade til deres vagter og er meget engagerede i at gøre en forskel for øens kulturliv, og både gæsterne og frivillige trives åbenbart meget godt der.

Gamle historier?

Denne divergens burde undersøges.

Da jeg læste nøjagtigt efter, så lagde jeg mærke til, at hændelserne, der blev skildret i avisen, åbenbart ligger 5 til 15 år tilbage.

Det er faktisk lidt forvirrende, at sådan et tilbageskuende indlæg ikke blev offentliggjort under rubriken "tilbageblik".

På de forreste sider i avisen forventer man jo bare nogle aktuellere nyheder, ikke?

Spørgsmål

Lader det ikke sig gøre i en af de næste udgaver at bringe et alternativt indlæg, der handler om vores nuværende musikhuz som jeg det lærte at kende?

Det var fair over for huzet og bestemt gavnede alle os, der vil fortsætte med at opleve fantastiske kulturarangementer på Bornholm.

Følg debatten på facebook!
FÅ ABONNEMENT