Fortællingen om os
Hold hjerterne varme vinteren over – og husk de gode historier.
I årene inden jeg blev førder, boede jeg med min familie i en sjællandsk provinsby. Som mange andre indbyggere dér havde vi valgt stedet som det tætteste på arbejdspladsen i København, vi havde råd til. Faktisk var det ofte åbningsreplikken, når man mødtes med andre børnefamilier på biblioteket eller til arbejdsdag på skolen: ”Vi er egentlig ikke herfra. Vi bor her kun mens børnene er små”. Vores fælles fortælling var, at stedet egentlig ikke var godt nok til nogen af os. Vi drømte alle om at flytte væk.
Min historie om hvad der fik mig til Bornholm, er en ganske anden. Men igen ligner den mange andre bornholmeres historie i forskellige varianter: ”Vi blev helt forelskede i stedet her. Vi var egentlig bare på ferie, men endte med at blive, og nu vil vi aldrig herfra igen”.
Vores søn var sergent på Almegårds Kaserne, vores familie besøgte ham en uge i august. Vi startede med at se på huse allerede på færgen hjem, og ankom med flyttebilen til Vestermarie i en snestorm i marts måned året efter. Den første sommer inviterede vi hele vejen til housewarming.
Få fuld adgang til Tidende.dk |
Onsdag: El-priserne er høje i dag og fra kl. 17-21 er det særligt dyrt at bruge strøm - Faktisk et stykke over den seneste tids kogespids-priser. I eftermiddag er gennemsnitsprisen henover de fire timer 5,27 kr./kWh. (alt inkl.).
Vi savner en god gang vind til at presse elpriserne ned, men pt. lover vejrudsigten ikke et skub i den retning i hvert fald ikke før vi rammer weekenden. Tænk over dit forbrug og skub det elforbrug du kan, til efter kl. 22.