Fik beskeden: Du må vente til de andre er kørt i land

Fik beskeden: Du må vente til de andre er kørt i land
Øvre bildæk på Express 5. Arkivfoto: Tommy Kaas
KOMMENTAR | DEBAT | Mandag 15. april 2024 • 11:00
Af:
Ole Rømer
Dalslundevej 1
Sorthat-Muleby
KOMMENTAR | DEBAT | Mandag 15. april 2024 • 11:00

Hvad er service på Bornholmslinjen, spørger Ole Rømer.

Handicapbillet til 286 kroner er lig med elevatorplads. Nej, det bestemmer jeg ikke. Første bil om bord, øvre bildæk, fem baner til elevator, gå spidsrod mellem andre ombordkørende.

Har så ikke mulighed for at komme til bilen, da der ikke er plads til en kørestol mellem bilerne. Spørger en af medarbejderne, hvad jeg så skal, svaret er "du kan bare vente, til de andre er kørt i land".

Det havde været billigere at købe en almindelig billet til 99 kroner. Bornholmslinjen får trods alt noget over en million om dagen, så hvorfor give så dårlig en service?

Det er ikke sjovt at stå ude på bildækket i en masse bilos, specielt med en lungepatient.

Har andre haft lignende oplevelser, så giv mig besked – vil så køre en sag.

Har fået pengene retur

Kommunikationschef Jesper Maack fra Bornholmslinjen har sendt følgende svar til Ole Rømers læserbrev:

"Klager her har henvendt sig til vores kundeservice, som har undersøgt sagen med skibets besætning. Kundeservice har beklaget oplevelsen – og pengene for billetten er blevet ført retur. Det er et beklageligt kommunikationssvigt, som fører til, at bilen bliver placeret for langt fra elevator, og det har kundeservice allerede beklaget i et svar til Ole Rømer, som altså også har fået sine penge tilbage."

Følg debatten på facebook!
FÅ ABONNEMENT