I dag må jeg desværre nøjes med at se andre gøre det på tv-skærmen, da man desværre ikke har evnet at stille et divisionshold på benene her på Bornholm.
Og så kommer jeg til sagen: For når man så sidder der, kan der ofte gå timer mellem målene, antallet af scoringer er desværre begrænset, og så kan spillet i perioder blive en både langsommelig og ligefrem søvndyssende affære at se på. Målfattige kampe kan selvfølgelig både være spændende og velspillede, men det er jo målene, der først og sidst holder foldboldens underholdningsværdi i live.
Så hvordan kan vi (måske) få flere af dem?
Det er uomtvisteligt sikkert, at for overhovedet at komme i nærheden af dem skal bolden jo befinde sig på ”modstandernes” banehalvdel. Og så er det, jeg vil fremføre ”min regelændring”, som jeg tror kan føre til mere direkte angrebs- og målsøgende spil – og dermed øge underholdningsværdien for os, der ser på, og måske også væsentlig flere mål.
Jeg accepterer, at ”opspillet” er en væsentlig del – som en slags planlægning – af det angreb, der skal sættes ind. Men det er min oplevelse som tilskuer, at det ofte bliver alt for langsommeligt og omstændeligt: Først lidt sidelæns, så lidt frem, så tilbage til målmanden, og så sidelæns endnu en gang – og man er ikke kommet over midterlinien endnu...