Det er da en hån mod Bornholms Museum i Rønne

SYNSPUNKT | ABONNENT | 31. MAJ 2023 • 19:00
Af:
Marianne Thomsen Kjæmpe
Røglevænget 5
Allerød
fritidshus Fosforitvej 54
Arnager
SYNSPUNKT | ABONNENT
31. MAJ 2023 • 19:00

Der kan vist ikke være mange guidede ture om Bornholms historie i Rø

Endelig vækker den eventuelle flytning af Bornholms Museum til Rø debat i disse dage med mange relevante argumenter, ført an af hædersmanden Knud Andersen, Hasle.

Da jeg hørte om planerne om flytningen, var min første reaktion, at så ville jeg ikke være medlem af museumsforeningen længere. Jeg meldte mig ind i den og i de andre bornholmske historiske foreninger, da min far i Rønne døde i 1995, ligesom jeg begyndte at abonnere på Bornholms Tidende hver dag, selvom jeg i hele mit voksne liv har boet ovre. Når min far ikke mere kunne fortælle nyt fra øen, måtte jeg selv følge med. Min historiske interesse har jeg haft med mig hele livet blandt andet fra mine syv år på Rønne Statsskole og har endda været historielærer i min ungdom.

Direktøren for Bornholms Kunstmuseum i Rø udtalte forleden i avisen, at Rønne har da Erichsens Gård og Hjorths Museum. (Han glemte Bornholms Forsvarsmuseum).

Få fuld adgang til Tidende.dk

Første måned 0 kr.
Herefter 109 kr./md.

Se andre abonnementer her

HVOR DRØMMER VI OS HEN? OM KULTUREN

Hvad skal fremtiden være, når det gælder Bornholm og kulturen. En rækker engagerede og vidende eksperter og læsere bidrager med deres bud. Send gerne dine tanker til debat@tidende.dk.