Vi har en mærkelig holdning til udlændige, som kommer til Danmark og måske bosætter sig her permanent.
Når en dansker rejser til udlandet for at arbejde og måske bosætte sig, så er det fantastisk.
Men hvis en udlænding kommer hertil for at arbejde og måske bosætte sig, så er det ikke lige så fantastisk.
Selv har jeg kun oplevet begrænset at arbejde i udlandet. Det lidt, det blev til, har været en god oplevelse. Mange danskere har haft disse gode og nok også fantastiske arbejdsoplevelser i udlandet. Derfor er det mig uforståeligt, hvorfor vi gør det til et mega problem, at udlændinge kommer til Danmark og får oplevelser her.
Jeg har det sådan, at kan og vil udlændinge arbejde her, er de meget velkomne. Som Niels Hausgaard synger: Der er altid arbejde til de, der vil arbejde.
At udlændinge kan komme til at fylde meget, kan jeg se i den gade, hvor min mor bor. Som naboer har hun ukrainere til den ene side og polakker til den anden. Som genboer overfor har hun ukrainere og rumænere. Så hun er blevet meget international på sine gamle dage.