Der mangler fleksibilitet i affaldssorteringen

SYNSPUNKT | ABONNENT | 9. OKT 2024 • 15:30
Af:
Poul Clausen
Rønne
SYNSPUNKT | ABONNENT
9. OKT 2024 • 15:30

Poul Clausen ser frem til et skriftligt svar fra Bofa.

Den 22/9 2023 rettede jeg henvendelse til BOFA angående den nye affaldssorteringsordning. Da vi har et smalt gænge, hvor vi hidtil har båret affaldssækken ud til gadeniveau hver fredag og den grønne pap/papir beholder 1 gang om måneden.

Allerede samme dag får jeg besked pr mail, at BOFA har noteret mine kontaktoplysninger og udfordringer og vil vende tilbage, når der er nyt i sagen.

Et år senere

Så går der det meste af et år, hvorefter der står 3 stk. kassetter på adressen - samtidigt er den grønne pap/papir beholder fjernet.

Jeg kontakter BOFA d. 28/9 2024 telefonisk for at klage min nød, da den kassette til madaffald er alt for lille 30x40x24, og kun med god vilje plads til 2 stk. 20 liters poser, som så bliver afhentet hver 14. dag.

Jeg får (efter flere opringninger) endelig fat i en medarbejder der har forståelse for problemet, men da de er ved at vælte i henvendelser, så aftaler vi, at jeg vender tilbage 7/10 for at finde en løsning.

Løsning - nå nej

Da jeg kommer igennem til BOFA 7/10, så får jeg at vide, at da jeg har en kassetteløsning, så kan jeg IKKE få en større beholder til madaffald, da der er lavet en aftale med leverandøren om størrelsen på disse kassetter. På trods af der findes en stor grøn box (tidligere pap/papir), der er leveret i nabolaget.

Jeg kan ikke forstå, at jeg ikke har mulighed for at udskifte den ene box til en brugbar løsning på grund af en aftale med en leverandør (vort madaffald behov er ikke ændret), da jeg er af den opfattelse, at de er til for forbrugerne.

Jeg ser derfor frem til et skriftligt svar fra BOFA med en brugbar løsning.

Følg debatten på facebook!
FÅ ABONNEMENT