Debat: Hvad med rejseklubben?

Debat: Hvad med rejseklubben?
Bornholms Tidende sparer læserklubsrejserne væk. Arkivfoto
LÆSERBREV | BORNHOLM | ABONNENT | 6. OKT 2021 • 16:28
Af:
Annette
Søren Kyhn Jørgensen
 Rønne
LÆSERBREV | BORNHOLM | ABONNENT
6. OKT 2021 • 16:28

Vi vil gerne slå et slag for Bornholms Tidendes rejseklub, som er sparet væk i avisens store spareplan.


Efter at have brugt weekenden til at lade chokket efter at have læst lederen fredag bundfælde sig, er jeg nu kommet så meget til hægterne, at jeg kan spørge den nye chefredaktør, om han er helt klar over, hvor stort et aktiv Bornholms Tidendes rejseklub har været i årtier, hvor rigtig mange abonnenter har nydt godt af de mange gode rejser og arrangementer som de kreative, dygtige og venlige medarbejdere hos "Tidende" har beriget os med, lige fra endagsture til hovedstaden, teaterbesøg og spektakulære rejser f.or eksempel til Sankt Petersborg. Lov mig i det mindste at genstarte rejseklubben, så snart der er råd til den igen!

Med tak for mange gode oplevelser med rejseklubben, hvor vi altid har følt os så godt tilpas.

 


Kære Annette og Søren Kyhn Jørgensen

Vi vil fortsat udbyde fælles rejser gennem klubben. Men vi har ikke, og vi får desværre ikke foreløbigt ressourcer til at deltage i rejserne. Det er alt for dyrt at have en medarbejder på rejsen, og vores primære funktion er at skabe værdi for flest mulige læsere på Bornholm. Her skaber vi mere læserglæde ved at bruge timerne på at jagte nyheder til alle abonnenter frem for at rejse med en lille gruppe. Vi forventer også at arbejde på at lave flere læserarrangementer som for eksempel Bornholm Stemmer på søndag i Aakirkebyhallerne, hvor alle abonnenter bydes på et glas øl og en dag i selskab med alle vores kommunale politikere.

Kristoffer Gravgaard, chefredaktør for Tidende