Men jeg kan ikke enes med nogen om, at tiden er løbet fra Bornholms Tidende og kun kan interessere ældre mennesker. Jeg synes, avisen både favner bredt og skaber nærhed. Selvfølgelig kan man nu og da synes, at en artikel enten er lidt for lang eller for kort. Men i det store og hele er bladet medlevende. Journalisterne bringer os tæt på stederne, både i byerne og de gode gamle landsogne. Der fortælles om mennesker i hverdagen, og vi får positive portrætter af mennesker med fødselsdag eller jubilæum.
Jeg mindes, hvordan bornholmerne i sidste halvdel af 1900-tallet gennemlæste både Bornholms Tidende og Bornholmeren, som desværre lukkede i 1994. I mange tilfælde havde naboer en bytteordning, fordi de gerne ville læse begge aviser. Det gjaldt også i mit barndomshjem, og som pensionister så mine forældre hver dag frem til, at Tidende kom ind ad brevsprækken ved halv-tre-tiden om eftermiddagen.
Ja, det var dengang. Men i dag har jeg den glæde, at dagens Tidende kommer frem på min skærm. Jeg vil gerne orienteres om, hvad der foregår på Bornholm, som jeg besøger oftest muligt.