– I hele 2022 havde vi 3.300 sager på landsplan. Det er en stigning med over 1.000 sager fra 2021. Det går stærkt, og det er fordi, det virker, lød det fra Jens Øllgard Rasmussen.
Samme udvikling har Morten Hjorth Hansen, der er filialdirektør i Nordea i Rønne, givet udtryk for.
– Det er især sket i takt med, at MitID skulle erstatte NemID, hvilket har givet en masse forvirring hos vores kunder, der har været i tvivl om, hvad de skulle og ikke skulle gøre. Det er der desværre været nogen, som har været rigtig gode til at udnytte, sagde Morten Hjorth Hansen i slutningen af sidste år til Tidende
Det gav også Steen Thomsen anledning til at adressere problemet i sin beretning. Han har faktisk selv for nyligt været involveret i et forsøg på svindel ude fra.
– Vi skal beskytte os bedst mulig mod misbrug og være afvisende over for henvendelser fra fremmede eller mærkelige anmodninger om penge overførelser. I sidste uge stod jeg selv som afsender af en henvendelse om indkøb af gavekort efterfulgt af, at pengene derefter skulle overføres til den eller de, der uretmæssigt benyttede mit navn og mailadresse Så beskyt jer bedst og vær forsigtige, lyder det fra formand Steen Thomsen.