– Nej, vi har ikke de relevante tegninger.
Sådan lyder det kortfattede svar fra Molslinjens kommunikationschef, Jesper Maack, på Bornholms Tidendes spørgsmål om, hvorvidt rederiet i givet fald vil være i stand til at forsyne Force Technology med de konstruktionstegninger for Express 1, som færgens konstruktør, det australske Incat-værft, nægter at udlevere til Transportministeriet, fordi værftet mener, de indeholder forretningshemmeligheder.
Fordi rederiet ikke er involveret i den skibstekniske undersøgelse, vil Molslinjen heller ikke tage kontakt til Incat-værftet for, som værftets kunde, at opfordre værftet til at samarbejde, så den skibstekniske undersøgelse kan gennemføres.
– Derfor kan vi ikke gøre andet end at forsøge at medvirke positivt til de yderligere undersøgelser, lyder svaret fra Jesper Maack, der i øvrigt ikke ønsker at udtale sig yderligere om den nu forsinkede undersøgelse og de manglende tegninger.