Nordian var inden da havnet i mediernes søgelys for sin stærkt kritisable håndtering af flextrafikken i Københavns Kommune. Her var listen af kritikpunkter lang med både forsinkede tidsplaner, skiftende chauffører og en inkompetent drift, der i værste tilfælde endte med, at et handicappet barn blev afleveret på en forkert adresse og siden hentet af politiet.
Københavns Kommune valgte til sidst at opsige sin kontrakt med selskabet. Det var dermed også på den baggrund, at Mark Palmquist valgte at indsende en klage af BRKs mangelfulde håndtering af udbuddet. I klagesagen, som Tidende har fået indsigt i, lyder den centrale anke på, at kommunen skulle have handlet i strid med udbudslovens paragraf 136, når man tildelte Nordian så stor en kontrakt.
Den siger, at en 'ordregiver skal sikre sig, at ansøger ikke har begået alvorlige forsømmelser mod sit erhverv'.
– Vi mener jo, at der er sket en procedurefejl, hvor kommunen har undladt at undersøge forholdene om Nordian, sådan som de er forpligtet til, siger Mark Palmquist.