Når Jesper Skovgaard siger, at det var "nødvendigt at have højere priser på campingvognene for at sikre samme adgang til vogndækket for alle turister", kan det så oversættes til, at det var nødvendigt med høje priser for skræmme campingfolket væk?
– Campingvogne fylder jo rigtig meget, og de store campingvogntog kan hurtigt fylde et vogndæk op, og derfor er vi meget optaget af, når det er højsæson, og det er virkelig populært at komme til Bornholm, at vi sikrer, at vi for eksempel ikke har afgange, som stort set er fyldt op med campingvogne, siger Jesper Maack.
– Ikke fordi vi overhovedet har noget imod campister, de fylder bare på en helt anden måde end almindelige rejsende, og derfor bruger vi priserne til at få campisterne ud på nogle andre afgange end de allermest populære. Det er det, vi arbejder på rent prismæssigt – at sørge for at fordele efterspørgslen så godt som muligt på de forskellige afgange. Ellers risikerer vi for eksempel at få de meget populære lørdagsafgange fyldt op med campingvogne, og så ville vi stå med en masse mennesker, som ikke kunne komme afsted.
Det er det, der hedder den dynamiske prisstruktur?
– Ja, det er den, vi bruger til at regulere det, siger Jesper Maack.