– I 2020 skete der det, at vores normale antal af forretningsrejsende på Kattegat faldt en del på grund af corona og restriktioner, og samtidig rumlede det med sommerpakker, billigere færgebilletter og så videre, siger han.
– Og derfor valgte vi at overflytte Express 2 til Bornholm og tage Max til Kattegat, hvor kapacitetsbehovet blev mindre.
I princippet, siger Jesper Maack, har Molslinjen lige fra den overtog sejladsen af Bornholm med Bornholmslinjen oplevet så store vækstrater, at rederiet hurtigt opdagede, at der var flere passagerer end sæder, hvorfor det da også hurtigt blev besluttet at bygge den større Express 5, som bliver sat ind i 2022.
– Og efter corona i 2020 og i hvert fald delvist her i 2021 er det jo lidt usikkert, hvordan sæsonen bliver, når sommerferien sætter ind. Der er også noget med en støttepakke fra Folketinget, som er lidt uvis i forhold til, om der kommer billigere færgebilletter, konstaterer Jesper Maack.